onsdag 4 februari 2015

Öken Bild


Uppdraget är att göra en bild som visar ett ord te.x Öken. Syftet är att den som tittar ska se en öken framför sig. Min bild ska vara ett ord i lera. För att göra min bild behöver jag lerklump och något att stödja det mot. Efter jag har gjort ordet och det har stelnat så hade jag tänkt att limma fast sand på bokstäverna. Jag måste tänka på att limmet kan kanske skada mina bokstäver så att dom går i sönder. 

Jag jobbade med leran så ändrade jag mig och ville göra det ut av stenar och sand i bakgrunden. Jag måste hitta en bra yta jag kan göra ordet på och sen behövde jag hitta sand och stenar. Jag behövde också hitta bra stenar för att bilda ordet. 

Bilden blev lyckad och jag tror att folket skulle förstå vad bilden handlade om om dom såg den. Jag tror man skulle förstå vad budskapet skulle vara för att stenarna och bakgrunden beskriver vad det handlar om. Jag blev inte missnöjd med något på min bild. Jag byte min tanke om bilden för att jag insåg att ler bokstäver skulle gå i sönder förr eller senare. 

Jag har lärt mig att använda ny teknik och att jobba med lera var ganska smutsigt och kom överallt.  Jag vet nu att jag inte ska använda lera i sådan arbeten och bara använda det när vi ska.


  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar